Uitzonderlijke grip op droog wegdek voor high performance rijgedrag. Superieure grip op droog wegdek Zeer goede handling Goede stabiliteit op hoge snelheid en in bochten.
Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.
RunOnFlat "Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Dankzij de RunOnFlat-technologie van Dunlop kunt u nog 80 km doorrijden na een lekke band. RunOnFlat-banden hebben verstevigde zijwanden, waardoor de band mobiel blijft na een volledig drukverlies.Veiligheidsinformatie
RunOnFlat-banden van Dunlop mogen alleen worden gemonteerd op auto's die zijn ontworpen voor run flat-banden en voorzien van een volledig functionerende bandenspanningscontrole, zoals bijvoorbeeld Dunlop WARNAIR. Een maximale afstand van 80 km en de maximale snelheid van 80 km/u mag niet worden overschreden. Raadpleeg de handleiding van uw auto aangezien het advies van de fabrikant per voertuig kan verschillen."
Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.
Nanodeeltjes. De rubbersamenstelling van het loopvlak gemengd met nanodeeltjes van race carbon black. Deze nanodeeltjes worden met hars en polymeren gecombineerd voor een uitstekende hechting aan droge en natte wegen.VoordelenOngeëvenaarde grip op droog en nat wegdek, nauwkeurige remprestaties, betere slijtage.
Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.
Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.
Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.
Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.