Madrid, Spanje, 21 januari 2020 – Premium bandenmaker Hankook heeft haar wereldwijde samenwerking met de Spaanse topclub Real Madrid aan het begin van het nieuwe decennium verlengd in aanwezigheid van de nieuwe directeur van Hankook Tire Europa, Sanghoon Lee en Florentino Pérez, directeur van Real Madrid. Het evenement vond zoals gebruikelijk plaats in het Santiago Bernabéu stadion, waar in 2016 de fundering werd gelegd voor de succesvolle Hankook sponsoring. Vanaf nu krijgt Hankook ook gedurende het hele seizoen de exclusieve rechten op het prominente, centraal geplaatste LED-scherm en zal hiermee successen boeken in lokale en internationale uitzendingen. Hiernaast zal Hankook niet alleen meer aanwezig zijn in advertenties in het stadion, maar ook in talrijke online en offlineactiviteiten die Hankook Tire zal gebruiken om haar wereldwijde merkaanwezigheid continu te versterken.
"We zijn er trots op om onze strategische samenwerking met één van de beste voetbalclubs ter wereld met nog eens vier seizoenen te verlengen," zei Sanghoon Lee, directeur van Hankook Tire Europe. "De afgelopen drieënhalf jaar zijn Hankook en Real Madrid op succesvolle wijze samengegroeid. Gedeelde waarden en de gestage jacht op uitmuntendheid hebben fans van beide merken wereldwijd geïnspireerd."
De betrokkenheid van Hankook als sponsor blijft niet beperkt tot de wedstrijden van Real Madrid in de Primera División (de Spaanse Eredivisie), maar omvat ook de Spaanse bekercompetitie "Copa del Rey", en ook verdere rechten voor internationale uit- en thuiswedstrijden van de club, die 13 keer de UEFA Champions League won.
Hankook heeft een stevige positie in de auto-industrie met haar premium producten en is een partner eerste montage van talrijke internationaal gerenommeerde fabrikanten van auto- en bedrijfsvoertuigen.
Met haar marketingstrategie vertrouwt de bandenmaker op een concept met meerdere niveaus dat bestaat uit plaatselijke, continentale en wereldwijde sponsoring. Op deze manier kunnen individuele marktomstandigheden volledig geïntegreerd worden, en loyaliteit van de klant en zichtbaarheid van het merk ondersteund worden door een specifieke en gerichte aanpak. Naast haar wereldwijde betrokkenheid bij Real Madrid, is Hankook sinds 2012 actief als sponsor van de UEFA Europa League. Bijvoorbeeld op lokaal niveau worden de topclubs Borussia Dortmund, AS Monaco en SSC Napels gesponsord.
Bron - Hankooktire-Mediacenter.com