Hankook meldt een positieve uitkomst van haar betrokkenheid dit seizoen bij de UEFA Europa League. De betrokkenheid van het bedrijf bestond opnieuw uit diverse acties en initiatieven door heel Europa tijdens het hele seizoen. De getallen spreken voor zich. Totaal namen meer dan 100.000 voetbalfans deel aan de verschillende online campagnes van Hankook die door heel Europa gepromoot werden. De hoogtepunten waren ongetwijfeld de hoofdprijzen: VIP-reizen naar de Finale in Baku in Azerbeidzjan, evenals de “Fans Finale”, waar de winners de kans kregen om hun eigen finale een dag later te spelen op hetzelfde veld als de twee finaleteams.
Neu-Isenburg, Duitsland, 12 juni 2019 – Dit seizoen kan de premium bandenmaker Hankook opnieuw terugkijken op een succesvolle betrokkenheid als officiële sponsor van de UEFA Europa League. Voetbalfans uit heel Europa hadden de gelegenheid om VIP-tickets te winnen voor de groeps- en knockoutfases, evenals de Finale in Baku, online via de “Hankook Ticket Arena” en de vele Europese Facebookkanalen van de bandenmaker. Hankook gaf meer dan 400 VIP-tickets weg voor het huidige seizoen, 20 tickets voor het aanstaand seizoen 2019/20, en vele andere prijzen gedurende de 15 wedstrijddagen.
Er was een echte hype op sociale media in de aanloop naar de finale op 29 mei. Hankook ontwierp voor zijn fans een virtuele reis naar Baku met de campagne “10 Stops to Baku". Ansichtkaarten van tien bekende Europese steden, waaronder Frankfurt am Main, München, Maribor, Zagreb, Belgrado, Sofia, Istanbul, Trabzon en Tblisi toonden de weg naar de finale in Baku en werden ook vergezeld van aantrekkende mogelijkheden om te winnen. Via de Hankook Ticket Arena konden de deelnemers zich verzekeren van een plaats in de prestigieuze “Fans Finale” de dag na de finale in Baku. Daar werden de winnaars gecoacht door de voormalige professional Deco en de bekende YouTuber Behzinga. Daarna speelden ze hun eigen wedstrijd in het Olympisch Stadion in Baku.
“De langdurige samenwerking met de UEFA Europa League biedt ons een uniek platform op Europees niveau en is een ideale mogelijkheid om op duurzame wijze onze merkbekendheid in Europa te versterken. Daarom zijn we verheugd dat zoveel fans de aanbiedingen en acties op ons Europese Hankook-platform hebben geaccepteerd. Dit bevestigt onze langdurige betrokkenheid als partner in het Europese voetbal van het hoogste niveau,” zegt Han-Jun Kim, directeur van Hankook Tire Europe.
Bandenmaker Hankook is sinds het seizoen 2012/2013 op succesvolle wijze betrokken bij de UEFA Europa League als een van de hoofdsponsoren en heeft hiermee de langste samenwerking van alle sponsoren. Met 64 teams en 205 wedstrijden, is de UEFA Europa League veruit de grootste competitie die georganiseerd wordt door de UEFA en een van de grootste ter wereld in zijn soort. Meer dan 60 miljoen kijkers kijken de finale live op hun tv-scherm. Sinds 2016 heeft Hankook ook het “Centre Circle Carrier Programma” voor de UEFA Europa League wedstrijden georganiseerd. Dit geeft jongeren in de leeftijd van 14 tot 20 jaar de kans om deel uit te maken van de actie door de centrale cirkelvlag het stadion in te dragen voor het begin van de wedstrijd. Hankook wil aandacht vragen voor het thema veiligheid op de weg door vooral jonge mensen, die bijvoorbeeld familieleden hebben verloren door een ongeluk, de kans te geven Centre Circle Carrier te worden.
Bron - Hankooktire-Mediacenter.com